Oma asiointi henkilöasiakkaille

Asiointikieli: Suomi, Ruotsi

Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena

- ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi

- aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä

- tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä

- hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt

- katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee

- kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn

- tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen

- etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee

- hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta

- jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.


Verkkoasiointi

Verkkoasiointi vaatii tunnistautumisen.


Käytön tuki

Verkkoasioinnin käyttöön on mahdollista saada tukea:

Henkilöasiakkaan puhelinpalvelu, ma-pe klo 9-16.15 +358 295025500 (pvm/mpm)

Maksullisuus

Puhelu palvelunumeroon maksaa:

  • kiinteästä verkosta soitettaessa paikallisverkkomaksu (pvm)
  • matkapuhelimesta soitettaessa matkapuhelinmaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa ko. ulkomaanpuhelumaksu

Matkapuhelumaksu


Liitteet ja lisätietolinkit


Palvelut

Kuntouttava työtoiminta

Katso tiedot