Tiedotteet

Etusivu / Ranua-info / Tiedotteet / Tiedote hiihtolatujen ja ulkojäiden hoidosta 20.1.2020

Tiedote hiihtolatujen ja ulkojäiden hoidosta 20.1.2020

20.1.2020 9:07

Ladut ovat hiihdettävässä kunnossa.  Viikolla latujen ylläpidosta vastaa tekninen osasto.  Ladut hoidetaan arkisin mikäli ladulle on satanut lunta yli 3 cm.  Latujen hoitotyöt aloitetaan viikolla pääsääntöisesti kello 9:00 mennessä ja ladut ovat kunnostettu pääsääntöisesti kello 13:00 mennessä.  Keliolosuhteista johtuen muutokset aikatauluissa ovat mahdollisia.  Viikonloppuisin ladut ja jääkentät aukaistaan yhden kerran viikonlopun aikana mikäli lunta on satanut yli 3 cm. ( La tai Su )

Latujen ylläpidosta tai havaituista epäkohdista voi ilmoittaa ARKISIN kenttämestari Ismo Sarajärvi puh 0400181765 tai Eino Paakki puh 0407013195

Viikonloppuisin latuja ja ulkojäitä hoitaa Pohjoinen Disain Oy.  Ilkka Karttunen puh 0400165983.  Urakoitsija hoitaa ladut YHDEN kerran viikonlopun aikana mikäli lunta on satanut yli 3 cm.  Ladut ajetaan lauantain päivän aikana tai sunnuntaina aamupäivän aikana, riippuen lumisateen määrästä ja arvoidusta kestosta. Urakoitsijalta ei tilata latujen aukaisua. Urakoitsijalle voi ilmoittaa ladulla havaituista vaaratekijöistä, jotka voivat aiheuttaa välitöntä vaaraa hiihtäjille viikonlopun aikana. ( Esimerkiksi kaatunut puu ladulle yms )

Mikäli viikonloppujen ajaksi on suunnitelmissa hiihtokilpailuja tai vastaavaa toimintaa, tulee kilpailun järjestäjän ottaa yhteyttä ajoissa kenttämestari Ismo Sarajärveen ylimääräisistä hoitokerroista sopimiseksi.

Jääalueet hoidetaan arkisin keliolosuhteiden mukaan.  Viikonloppuisin ulkojääalueet hoidetaan hiihtolatujen hoidon yhteydessä, mikäli lunta on satanut yli 3 cm.  Tällä hetkellä ulkojääalueet pyritään hoitamaan viikonloppuisin yhden ylimääräisen hoitokerran verran, mikäli lunta on satanut yli 1 cm, urakoitsijan resurssit huomioiden.